dilluns, 12 de gener de 2015

Vino+gastronomía y la Nariz de Oro

Llegeixo aquest dies la notícia de la desaparició de la publicació de la revista Vino y Gastronomia, trenta anys després de la seva primera edició. Fundada al 1984, la revista que organitzava el concurs “La Nariz de Oro” deixa de publicar-se tant en paper com en la seva versió digital.
Sembla ser que la retirada de dos dels seus patrocinadors més importants, ha obligat a la revista a tancar. De fet, des del 2008, han tancat 209 revistes, 36 diaris impresos i 58 digitals.
Vino+Gastronomía, un referent al sector, tant per la qualitat dels seus reportatges, com per ser la organitzadora del prestigiós concurs la nariz de oro, que aquest any hagués fer la vint-i-tresena edició.
De fet, fa moles anys que jo em presentava a aquest concurs, i cada any era un lloc de trobada per als companys de professió. Era un moment de companyonia entre col·legues de professió, i motiu d’alegria de veure quins companys es classificaven per anar a participar a la final de Madrid. Cada any, uns 400 sumillers de la península, es presentaven al concurs. L’ultima edició es va fer el 13 de juny del 2014.
Aquest any 2015 no hi haurà concurs, i sembla  ser que hi ha possibilitats que es pugui celebrar el 2016. Espero sincerament, que així pugui ser. és una llàstima que una revista que tant ha fet per a la promoció del sector del vi, acabi escombrada d'aquesta manera.
Llegeixo queixes al sector del vi per la falta de suport als mitjans especialitzats i sectorials de part d’organitzacions com la Federación Española del Vino, que reben nombroses subvencions i recursos destinats a la promoció, i que sols destinen als grans mitjans de comunicació.
O sigui, la mateixa història de sempre, i a tot arreu.
Versión Castellana  
Leo estos días la noticia de la desaparición de la publicación de la revista Vino y Gastronomía, treinta años después de su primera edición. Fundada en 1984, la revista que organizaba el concurso "La Nariz de Oro" deja de publicarse tanto en papel como en su versión digital.
Parece ser que la retirada de dos de sus patrocinadores más importantes, ha obligado a la revista a cerrar. De hecho, desde 2008, han cerrado 209 revistas, 36 periódicos impresos y 58 digitales.
Vino + Gastronomía, un referente en el sector, tanto por la calidad de sus reportajes, como por ser la organizadora del prestigioso concurso La Nariz de Oro, que este año hubiera hacer la vigésimo tercera edición.
De hecho, hace muelas años que yo me presentaba a este concurso, y cada año era un lugar de encuentro para los compañeros de profesión. Era un momento de camaradería entre colegas de profesión, y motivo de alegría de ver qué compañeros se clasificaban para ir a participar en la final de Madrid. Cada año, unos 400 sumilleres de la península, se presentaban al concurso. La última edición se realizó el 13 de junio de 2014.
Este año 2015 no habrá concurso, y parece ser que hay posibilidades de que se pueda celebrar en 2016. Espero sinceramente, que así pueda ser. és una lástima que una revista que tanto ha hecho por la promoción del sector del vino, acabe barrida de esta manera.    
Leo quejas en el sector del vino por la falta de apoyo a los medios especializados y sectoriales de parte de organizaciones como la Federación Española del Vino, que reciben numerosas subvenciones y recursos destinados a la promoción, y que sólo destinan a los grandes medios de comunicación.

O sea, la misma historia de siempre, y en todas partes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada