dijous, 27 de novembre de 2014

El Microscopi 2013, el vi solidari de la Irene i el Laurent

Dimarts es va fer a Barcelona, a Mònvinic, la presentació en societat del vi El Microscopi.
Va ser una presentació emotiva, on tots els assistents sabíem el que havia passat, i durant força temps varem pensar (i témer ) el que podria haver passat.
La Irene, fa uns mesos va superar un càncer de mama, i va ser tractada a l’Institut  Universitari de l’hospital de la Vall d'Hebrón de Barcelona i al institut oncològic Basselga, sota la supervisió del doctor Javier Cortés.
Quan la Irene Alemany, finalitzava les seves últimes sessions de quimioteràpia per lluitar contra el càncer de mama que li havia estat diagnosticat al juliol de 2012, en una conversa casual amb el Doctor Cortés, aquest li va comentar que no tenien pressupost per a comprar un microscopi molt necessari per a diagnosticar correctament nous casos de càncer.
Actualment la sanitat catalana es troba enmig de retallades dràstiques per manca de diner públic.
Va ser quan l’Irene va decidir de fer un vi amb la finalitat de recaptar diners per a poder comprar aquest microscopi. El vi el va fer el seu marit Laurent, mentre ella estava malalta.
El vi ha estat elaborat amb les varietats Cabernet Sauvignon, carinyena i merlot, de les vinyes del celler Sot Lefriec. El vi ha estat fermentat amb llevats de la pròpia vinya, no s’ha sotmès a cap filtració, i tots els processos de celler, s’han fet seguint les fases lunars. Un 20% del vi ha estat criat en botes de roure francès, de tercer any.
El vi te un preu de 8€, que aniran integrament a la compra del microscopi, i el podeu comprar a Vilaviniteca, i al propi celler, Sot Lefriec.
Han col·laborat de forma desinteressada en el projecte, Monvínic, Vila Viniteca, la il·lustradora Antònia Bonell, l’estudi de disseny Pagà Disseny, els doctors Isidre Boguñá, Javier Cortés, Dalila Duarte, José Luis Lirio, Isabel Ruiz, José Pérez, Lluïsa Santacana i l’agència de comunicació MAHALA/Wine&.
Dimarts la Irene estava molt nerviosa, no s’esperava tanta gent. El seu marit, el Laurent, somreia: està content, no és per menys: Estan bé.
No cal que us digui, que aquest serà el vi que regalaré aquestes festes de Nadal.

Versión Castellana
El martes se hizo en Barcelona, en Monvínic, la presentación en sociedad del vino El Microscopi.
Fue una presentación emotiva, donde todos los asistentes sabíamos lo que había pasado, y durante bastante tiempo pensamos (y temimos) lo que podría haber pasado.
Irene, hace unos meses superó un cáncer de mama, y fue tratada en el Instituto Universitario del hospital de la Vall d’Hebrón de Barcelona y en el instituto oncológico Basselga, bajo la supervisión del doctor Javier Cortés.
Cuando Irene Alemany, finalizaba sus últimas sesiones de quimioterapia para luchar contra el cáncer de mama que le había sido diagnosticado en julio de 2012, en una conversación casual con el Doctor Cortés, éste le comentó que no tenían presupuesto para comprar un microscopio muy necesario para diagnosticar correctamente nuevos casos de cáncer. Actualmente la sanidad catalana se encuentra en medio de recortes drásticos por falta de dinero público.
Fue cuando Irene decidió hacer un vino con el fin de recaudar dinero para poder comprar este microscopio. El vino lo hizo su marido Lourent, mientras ella estaba enferma.
El vino ha sido elaborado con las variedades Cabernet Sauvignon, cariñena y Merlot, de los viñedos de la bodega Sot Lefriec. Ha sido fermentado con levaduras de la propia viña, no se ha sometido a ninguna filtración, y todos los procesos de la bodega, se han hecho siguiendo las fases lunares. Un 20% del vino ha sido criado en barricas de roble francés, de tercer año.
El vino tiene un precio de 8€, que irán íntegramente a la compra del microscopio, y la botellas se pueden comprar en Vilaviniteca, y en la propia bodega, Sot Lefriec.
Han colaborado de forma desinteresada en el proyecto, Monvínic, Vila Viniteca, la ilustradora Antonia Bonell, el estudio de diseño Pagà Disseny, los doctores Isidre Boguñá, Javier Cortés, Dalila Duarte, José Luis Lirio, Isabel Ruiz, José Pérez, Luisa Santacana y la agencia de comunicación Mahala / Wine &.
El martes Irene estaba muy nerviosa, no se esperaba tanta gente. Su marido, Laurent, sonreía: está contento, no es para menos. Todos están bien.

No hace falta que os diga, que éste será el vino que regalaré estas fiestas de Navidad.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada