dilluns, 10 de març de 2014

idiotes als dos costats

A vegades treballant com a sumiller, has d’aguantar a clients mal educats (gràcies a Déu, molt pocs) i a vegades com a client, has d’aguantar a professionals de la restauració (cambrers, maîtres, sumillers, etc) idiotes.
L’altre dia vaig anar a la presentació dels vins d’un elaborador, en un local on tenen diferents espais:  barra, bar de vins, restaurant, etc. Acabada la presentació, ens varem quedar a menjar alguns platillos a la sala del restaurant. 
He de dir, que el 98% de la gent que va anar a la presentació, va tastar els vins i va marxar sense fer cap mena de despesa al local. Nosaltres, aprofitant els vins que havien ofert al tast, varem demanar uns platets per matar el cuc, i també per a fer una mica de despesa.
A un dels responsables de la sala, no li va agradar el fet de que mengéssim d’aquesta  manera, i va comentar en veu alta, a alguns dels assistents al tast  que hay gente que coge copas de vino y se va a comer a la sala”.
Els moments que travessem, són molt complicats per a molts sectors i concretament molt delicats per a la restauració, on la clientela és escassa, i on s’ha de ser creatiu per a captar clients.
Si un client aprofitant que el convides a una copa de vi, demana menjar, i en definitiva, fa despesa al local, crec que això contribueix en part a la sostenibilitat econòmica del local, i entre d’altres coses, a pagar el sou dels personatges que treballen en aquest establiment. Si el responsable de la sala, no entén això, i no veu més enllà del seu nas, crec que aquest responsable és una mica idiota. O pot ser que li sobrin els clients (no és el cas d’aquest local).
Però jo com a client, puc estar perfectament equivocat, i l’idiota, ser jo.   

Versión Castellana Idiotas a los dos lados
A veces trabajando como sumiller, tienes que aguantar a clientes maleducados ( gracias a Dios, muy pocos) ya veces como cliente, tienes que aguantar a profesionales de la restauración ( camareros, maîtres, sumilleres, etc. ) idiotas.
El otro día fui a la presentación de los vinos de un elaborador, en un local donde tienen diferentes espacios: barra, bar de vinos, restaurante, etc. Terminada la presentación, nos quedamos a comer algunos platillos en la sala del restaurante. 
Debo decir, que el 98 % de la gente que fue a la presentación, probar los vinos y se marchó sin hacer ningún tipo de gasto en el local. Nosotros, aprovechando los vinos que habían ofrecido a la cata, pedimos unos platillos para matar el hambre, y también para hacer gasto.
A uno de los responsables de la sala, no le gustó el hecho de que comiéramos de esta manera, y comentó en voz alta, a algunos de los asistentes a la cata que "hay gente que cogen copas de vino y se va a comer a la sala.
Los momentos que atravesamos, son muy complicados para muchos sectores y concretamente muy delicados para la restauración, donde la clientela es escasa, y donde se debe ser creativo para captar clientes.
Si un cliente aprovechando que le invitas a una copa de vino, pide comida, y en definitiva, hace gasto en el local, creo que esto contribuye en parte a la sostenibilidad económica del local, y entre otras cosas, a pagar el sueldo de los personajes que trabajan en este establecimiento. Si el responsable de la sala, no entiende esto, y no ve más allá de su nariz, creo que este responsable tiene un problema. O puede que le sobren los clientes (no es el caso de este local).
Pero yo como cliente, puedo estar perfectamente equivocado, y el idiota, ser yo.

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