divendres, 15 de juny de 2012

Cadena perpètua per falsificar importacions de vins

L'empresari xinès Sun Xitai ha estat condemnat a cadena perpètua per falsificar documents per a la importació de 70.000 ampolles de vi. Entre 2004 i 2009, va importar vins com Château Lafite o château Latour i altres productors de gran prestigi, per un valor total de 5,49 milions d'euros. La documentació falsificada acreditava que es tractava de vins barats de poca qualitat.
Cada ampolla de vi negre importat està gravat al voltant del 50% del seu preu d'adquisició i per esquivar el impost i augmentar el seu marge de benefici, va ficar les ampolles cares, sota de les caixes d'ampolles molt més barates, per enganyar als funcionaris de duanes, i declarar tota la partida com a vi barat.
Sun Xitai, de 62 anys,  va dir en el judici que no tenia més remei que passar el vi de contraban, ja que el tipus impositiu sobre els vins era massa alt per a ell:
"Seria difícil mantenir-se en el negoci si anés pels canals oficials". Va declarar.
Ha estat condemnat a cadena perpètua per estafa.

Versión castellana
El empresario chino Sun Xitai ha sido condenado a cadena perpetua por falsificar documentos para la importación de 70.000 botellas de vino. Entre 2004 y 2009, importó vinos como Château Lafite o château Latour y otros productores de gran prestigio, por un valor total de 5,49 millones de euros. La documentación falsificada acreditaba que se trataba de vinos baratos de ínfima calidad.
Cada botella de vino tinto importado está gravado en torno al 50% de su precio de adquisición y para esquivar el impuesto y aumentar su margen de beneficio, metió las botellas caras, debajo de las cajas de botellas mucho más baratas para engañar a los funcionarios de aduanas, y declarar toda la partida como vino barato.
Sun Xitai, de 62 años,  dijo en el juicio que no tenía más remedio que pasar el vino de contrabando, ya que el tipo impositivo sobre los vinos era demasiado alto para él:
"Sería difícil mantenerse en el negocio si fuera por los canales oficiales". Declaró.
Fue condenado a cadena perpetua por estafa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada